A szennyező népet szolgálom!

Amit a patyolatban nem mondanak el...

Leleplezem a mosógépgyártók piszkos trükkjét!

Mekkora a mosógép kapacitása valójában?

2015. augusztus 01. - gabbacsi

img_0842.jpgHosszú éveken át a háztartási mosógépek 4,5-5kg kapacitásúak voltak, aztán egyszer csak "hízásnak" indultak. Gondolom, a készülékgyártók közötti verseny okán. Mára már lehet az üzletekben találni rengeteg 8-9 kilós, sőt akár 11 kilós gépet is. Ugyanakkor a gépek burkolata nem nőtt nagyobbra. A legtöbb elöltöltős mosógép körülbelül 60cm x 60cm alapterületü és 80cm magas. Hogyan lehetséges mégis a növekedés? A belül található forgódob fogadja magába a ruhatöltetet, nyilván ez nagyobb lett, úgymond jobban kitölti a rendelkezésére álló teret.

A dob térfogata egyenes arányban van a gép kapacításával. Ez az érték a mosógép legfontosabb jellemzője, mégsem szerepel soha egy reklámban vagy technikai leírásban sem! De szerencsére, ha kiváncsiak vagyunk rá, kiszámolhatjuk magunk is:

  1. Mérőszalaggal mérjük meg a dob belső átmérőjét, deciméterben
  2. Osszuk kettővel
  3. Emeljük négyzetre
  4. Szorozzuk meg 3,14-gyel
  5. Most mérjük meg a dob mélységét, szintén deciméterben, és szorozzunk ezzel is.

Igen, ez a henger térfogat számítás. Az eredményt pedig literben  kaptuk meg. Ha tízes nagyságrendű szám jött ki, akkor helyes a számítás. Na, de mit kezdjünk ezzel az értékkel? Osszuk el 10-zel, és megkapjuk a gépünk valódi kapacitását kilogrammban. Valós példa: névlegesen 9kg-os mosógép dobja 62 literes. Tehát ez a gép valójában alig több mint 6kg kapacitású. A gyártó mégis, feltehetőleg marketing szempontból 45%-kal nagyobb értéket tüntet fel. Jó nagy különbség! Ez a lódítás szerencsére ártalmatlan. Nem látom lelki szemeimmel az egyszeri háziasszonyt a konyhamérlegen púpozni a szennyestruhát a névleges töltet határáig. Ha mégis sikerül belegyömöszölni a gépbe a mennyiséget, nagyobb kár nem éri, mint hogy a ruha nem tisztul viszont olyan gyűrött, mintha a kutya szájából húzta volna ki.

Tehát, ha éppen mosógépvásárlás előtt állsz, és szempont a kapacitás, mert mondjuk nagy a család, akkor érdemes mérőszalaggal indulni a boltba és saját kezüleg kimérni, melyik gép nyeli el a legtöbb mosnivalót.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess facebookon! Ruhatisztításért ide kattints!

A bejegyzés trackback címe:

https://ruhatisztito.blog.hu/api/trackback/id/tr197664354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fidesz a mutyipárt 2015.08.03. 17:06:25

@szvsz:

Vagyis 2 pár zoknival több van mint neked. Ez van, ne irigykedj.

neduddgi99 2015.08.03. 17:13:00

A posztban 62L szerepel összehasonlítva 9 Kg-mal... Tehát az alma nem a legfinomabb körte, ugye ? :)
Béláim gondolkozzunk: 1 köbméter víz mondjuk 1000kg, de ugyan ekkora térfogatú zúzött kő már lényegesen több (1500-1700Kg) és lám beleférne az 1x1x1 méteres gödörbe... Egyébként jó a poszt, csak az a qva matek...

gabbacsi · www.ruhatisztito.blog.hu 2015.08.03. 17:18:24

@Hefe: még gyakrabban? a család így is alig lát. Miért akarsz rosszat nekem?

gabbacsi · www.ruhatisztito.blog.hu 2015.08.03. 17:25:51

@LoveKills: igazad van, de a tervezett avultatás lerágott csont. Ez most egy másik aspektus, amiről eddig kevesebb szó esett.

zbzbzb 2015.08.03. 17:35:10

@LoveKills: gyártónál dolgozom. nekem (ha másnak nem is) elhiheted, hogy nincs "tervezett avultatás". szar alkatrészek vannak meg rossz memóriájú emberek. az ndk mosógépben 2 évente kellett csapágyat cserélni és egy mosásra elnyomott 200 liter vizet. csak azt már nem így látjuk.
mondom, nincs hibátlan készülék, de ez az összeesküvés-elmélet nem állja meg a helyét. senkinek nem érdeke , és nagyon nehéz is.

LoveKills 2015.08.03. 17:58:02

@zbzbzb: ...és mi a munkaköröd a nevezett gyártónál, ha szabad kérdeznem? Recepciós vagy? Mert ne gondold, hogy akár egy tervező mérnök orrára kötik azt, amit öltönyös pézemberek kapzsiságukban kiagyalnak egy íróasztal mellett! Szóval ezt hagyjuk is, mert felhúzom magam. DE IGENIS VAN TERVEZETT AVULTATÁS! Szó sincs összeesküvés-elméletről, ezek nyílt tények. Okulj, ha még nem láttad:
www.youtube.com/watch?v=aM2SoPr9I7k

Ami az NDK mosógépet illeti: nekünk volt. SOHA nem romlott el. Egy túlméretezett, energiát és vizet "habzsoló" böszmeség volt, ami nyilván akkor sem volt gazdaságosnak mondható. De nálunk évtizedik szolgált, hiba nélkül! Pár éve hallottam, hogy a családnál, ahol szolgál, még mindig működik... Vettünk utána a '90-es évek első felében egy AEG mosógépet - mondanom sem kell, kb. 5 év múlva elbaszódott benne valami relé vagy mi, akkor került volna 50-60e Ft-ba. Soha többé AEG-et, de sajnos a többi sem jobb, sőt.

Girhes Joe 2015.08.03. 18:01:17

@zbzbzb:

Így van. Hamar tönkremenő műszaki cikkek vannak, de ez nem tervezett folyamat. Pontosabban igen, de nem _úgy_ tervezett, hogy direkt azt akarják, romoljon el. Arról van csak szó, hogy a jelenlegi árstruktúra mellett (tervezés, alapanyag, gyártás, szállítás, javítás, munkaerő, stb...) egyszerűen nem éri meg évtizedekre tervezni valamit, ugyanis hosszú távon olcsóbbra jön ki, ha a szar filléres alkatrészekből, alaposan átgondolt tervek nélkül összegányolt vackot vesszük meg töredék áron, és már az első meghibásodást se javíttatjuk, hanem pár évente cseréljük. Nekem se tetszik, hogy ez van, de ilyenek a közgazdaságtan törvényei. Majd talán akkor változik ez kicsit vissza a tartósabb cikkek irányába, ha egyfelől kezdünk kifogyni alapanyagból (ergo megdrágul az új cucc), másrészt megfizettetik a hulladékkezelés valós árát (ergo kidobni is megdrágul).

LoveKills 2015.08.03. 21:28:08

@Girhes Joe: "Majd talán akkor változik ez kicsit vissza a tartósabb cikkek irányába, ha egyfelől kezdünk kifogyni alapanyagból (ergo megdrágul az új cucc), másrészt megfizettetik a hulladékkezelés valós árát (ergo kidobni is megdrágul)."

Tévedés, rossz tipp. Jellemző, hogy te sem tudsz _gondolkodni_, ahogyan a nyáj (a többség) sem. Van ugyanis egy sokkal hatékonyabb, ráadásul ingyenes fegyver, amivel minden jel és tapasztalat szerint nem mindenki rendelkezik: TUDATOSSÁG. Aki ugyanis tudatos fogyasztó, meri használni az agyát és bízik az esztétikai/kulturális ízlésében is, az nem vesz meg gagyi gépet, ruhát, felesleges kacatokat. ÉS a BÓNUSZ: mindez ingyen van. Ha egy társadalom többsége képes lenne erre, tartósan és következetesen, megváltozna a világ, és a közgadaságtan, illetve a marketing alantas törvényei sem érvényesülnének. De ehhez ébredezni kéne, és lám, jelen állás szerint te is alszol Girhes Joe. Szép álmokat!

Csobodaj · http://civ4bts.blog.hu 2015.08.03. 22:49:10

Ez az, osszátok csak egymást! :D

Rövid G. atya 2015.08.04. 02:06:36

@zbzbzb: na ezt én tanúsítom, hogy nem igaz. Anyámnak vásárolt NDK automata mosógép kb húsz évet bírt ki és tán kétszer kellett szerelőt hívni hozzá.

Kéne egy nick... (törölt) 2015.08.04. 02:10:22

Én sose hordok addig egy ruhát, hogy szutykos legyen. Legtöbbször így elég a gyorsmosás, ami minimális áramot.és vizet fogyaszt. Ja és naponta egyszer mindenképp tusolok, nyáron többször is, edzés után a konditeremben is. Szóval nem tud olyan koszos lenni a ruhám, hogy egy másfél órás programot kelljen beindítanom.
Ezek a nagy 11 kilós gépek sok vizet fogyasztanak, akármilyen energiatakarékosak, azt a dobot meg kell tölteni vízzel. 9-11 kg még famerból is hatalmas térfogatot jelent, pedig az egy sűrű szövet.

kasu 2015.08.04. 06:17:58

Vásárláskor a gyári szakember jókat mondott: a mosógép úgy van tervezve, hogy az extrém koszosat, pelenkát, nagyon koszos munkaruhát, damaszt abroszt, és ha kell 6-8-11 kgot, mindent ki tudjon mosni. Ezek a többségnél nem is fordulnak elő, a mennyiség sem tipikusan a maximális, a program lehetőségek egy része szinte sosem fut. Azt gondolom, tényleg így van. Viszont rendkívüli módon csökkent a vízfelhasználás. amit nem lehet eléggé hangsúlyozni. A középkateg. gépek is megmérik a ruha súlyát és ehhez állítják a vízmennyiséget. A mosószerek szükséges mennyisége a töredéke kellene legyen! Iszonyat sokat öntünk be, persze a mosószer gyártók nem mesélik el, hogy barmok, a max. mennyiséghez adjuk az adatokat, a töredéke is elég! Igazából a mi döntésünk, hogy mennyire tudatosan használjuk a gépeinket.
A Meile és hogy 6 gépet lehet venni az áráért (18 év alatt): basszus ilyen alapon mindenki a legolcsóbb autót vehetné, a kínai ruhát/cipőt és a szemét zöldséget, egy ház se épülne : -) Meg kell érteni, hogy vannak prémium termékek, a többsége egész kivételesen jó, plusz az imidzs és a presztizs. De van vásárlói kör, ahol ez kell és meg tudják fizetni. Hány autót vehetnél egy merci terepjáró árán?

Bikli néni 2015.08.04. 06:44:57

A szüleimnél van egy 23 éves mosó-szárító Zanussi. Öttagú család, 3 gyerek, szülők rendes utcai meg egy halom munkásruhája, tehát nem heti egyet ment a gép. A szárítója mondjuk olyan tíz év után tönkrement, de a mosógép része kis köhögésekkel a mai napig működik.
A mai gépek tényleg úgy vannak tervezve, hogy pár év után tönkremenjenek, de régen azért még tudtak rendeset gyártani.

Szerintem mosógép-bizniszben az extra biztosítás is necces. Kici ócó 60 ezres gépemre lehetett volna venni 10 ezerért +1 év garanciát. Megkérdeztem szakembert, érdemes-e. Aszonta, ezek a gépek valószínűleg úgy vannak összerakva, hogy két éven belül ne legyen bajuk, szóval igazából fölösleges. És valóban: pont most lett két éves a gépem, semmi baja (mondjuk nem is használom annyit, mint a fenti Zanussit).
D
A másik téma, hogy a 250 ezres Miele mennyivel jobb, erről az jut eszembe, mikor a babáknak való orrszívó készüléket (40 ezer forint) azzal promózták, hogy nem égeti le a porszívó motorját. Hát igen, bár, ha leégetek 3, 11 ezer forintos porszívót, akkor is olcsóbban kijövök (egyébként közel három év alatt egyet se égettem le).

zbzbzb 2015.08.04. 06:48:41

@LoveKills: biztos nálatok kellett volna mosnunk.

zbzbzb 2015.08.04. 06:51:30

@Girhes Joe: végre valaki...
az igazi hajtóerő a vevő. igen, itt mindannyian. a vevő akar 3-5-10 évente új dolgokat venni (még ha ez pont rátok nem is igaz) és ez hajtja az árversenyt.
hidd el nekünk is jobb lenne túltervezni hogy kibírjon 100 évet de akkor senki nem veszi meg mert rohadt drága. költséghatékonynak kell lenni.

zbzbzb 2015.08.04. 06:53:46

@LoveKills: ember már, tényleg...
van igazság abban amit írsz de miért lesz ettől mindenki más hülye?! ugyanarról beszélsz...

zbzbzb 2015.08.04. 06:56:48

@Rövid G. atya: lehet anyádnál kellett volna nekünk is mosni... vagy neki szerdai gépe volt. azt hiszem ez a pár komment az ndk-s legendáról sokat elmond a minsőgbiztosításról...

Acmee 2015.08.04. 07:46:12

Csajok, Srácok!

Miele: Egyikőtök sem gondolt még _használt_ gépre? Nálunk a családban anyósom ~20 éve vett egy új Miele mosógépet, majd egy mosogatógépet is. A mosógép még megy, a mosogatógép idén lett cserés. Sógoromék használtan vettek -- szintén Miele -- mosogatógépet, mosógépet, tűzhelyet. A mosógép 8 év után adta meg magát, de a kereskedő beszámította az "újba", mivel szép volt a burkolata (igen, hoznak olyan gépeket nyugatról, amelyik úgy néz ki, mint az összerugdosott konzerves doboz, de közben alig használt). 30e-ért kapott egy másik gépet, ami 6 éve megy. A sütő program óráját cserélni kellett (rossz széria, szinte mindegyik ilyen típus tönkremegy 10 év után), 20e-be fájt. Mi 4 éve vettünk egy -- szintén használt -- Miele mosógépet, eddig egy vízbeeresztő mágnesszelep tömböt cseréltem rajta 3e-ért (!!).

Tehát a Miele nem csak azért jó, mert sokáig bírja, hanem az alkatrész is nevetségesen olcsó hozzá (ezért jobban megéri 80e Ft-ért használtan, mint egy új, gagyi ugyanennyiért).

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.08.04. 07:46:52

Miért pont 10-zel kéne elosztani a dobtérfogatot? Javaslom osztónak a 6.8-et, mert azzal kijön a névleges 9 kiló.

Kerek négyszög 2015.08.04. 07:51:37

@kasu:
"A Meile és hogy 6 gépet lehet venni az áráért (18 év alatt): basszus ilyen alapon mindenki a legolcsóbb autót vehetné, a kínai ruhát/cipőt és a szemét zöldséget, egy ház se épülne : -) Meg kell érteni, hogy vannak prémium termékek, a többsége egész kivételesen jó, plusz az imidzs és a presztizs. De van vásárlói kör, ahol ez kell és meg tudják fizetni. Hány autót vehetnél egy merci terepjáró árán? "

Csakhogy van egy másik mérőszám is, úgy hívják, hogy ár-érték arány. Tipikusan a legdrágább termékeknél pont ez a regrosszabb érték, csak ugye olyan könnyű magunknak bemagyarázni, hogy miért vegyük meg inkább a méregdrágát. Olyan jól tud esni....

Netuddki. 2015.08.04. 08:13:10

Azért ne hasonlítsátok az ősrégi mechanikus mosógépeket a mai elektronikával telezsúfoltakhoz.
Elég ha csak egy apró, filléres biszbasz elromlik már nem fogtok vele mosni. A probléma az, hogy ezt az apró, elromlott, filléres biszbaszt meg kéne találni és kicserélni. Na, erre nincsen vállalkozás. Olyan amelyik normális áron ezt meg tudná tenni. Mellesleg a gyártónak, forgalmazónak biztosítani kéne az alkatrész utánpótlást normális áron.
Utálom az autós hasonlatokat, de gondoljatok csak egy autóra. Ha elromlik valami akkor általában nem dobjátok ki az egész autót, hanem elviszitek szervizbe. Ott majd kicserélik benne horror áron, horror munkadíjért a "filléres" alkatrészt...

2015.08.04. 08:38:50

@bértrollbosszantó_kovi1970: Az angol Which? megcsinálta a tesztjét ebben a témakörben, és láss csodát, semmi újat nem fedezett fel. Tapasztalatai: a MIELE a legjobb. Mégpedig azért , mert javítható. Az összes többinél például a csapágyház egybe van öntve a dobházzal, kukás az egész, ha csapágyas lesz. Nem éri meg javíttatni. A Mielénél ez megoldható, és olcsó!

2015.08.04. 08:42:34

@Kerek négyszög: Bizony, van olyan, hogy ár érték arány. Egy Miele már megvehető 240 ezerért. Tehát 3 szart vehetsz érte. Kérdés, milyen minőségben mos a szar géped? Mennyi vizet használ fel ? Javítható-e, ha elromlik?

2015.08.04. 08:46:48

@zbzbzb: Így van! A gyártó érdeke, hogy gyakrabban cseréljen a paraszt, mert az fenntartja a fejlődést. Na nem a vásárló fejlődését. Semmi szükség a gépek cseréjére, ha azok javíthatók. Semmi szükség új gép piacra dobására, hisz a külső megjelenés nem változik meg drasztikusan két évente. A fogyasztónak meg kurvára nincs igénye rá.
Ettől szebb csak a programszámok emelkedése. Tipikus marketingfogás, értelme semmi, de jól mutat. A gyakorlatban amúgy sem fogod használni a programok javát. Ha belegondolsz, egy kurva nagy átverés, mert nem játszik mással, csak a hőmérséklettel és az idővel. Amit az ósdi gépeken is beállíthattál....

igazi hős 2015.08.04. 08:53:43

@LoveKills: Mi tavaly küldtük "nyugdíjba" a 20 éves Indesit mosógépüket, ami kiszolgált heti 4-5 mosást és még mindig működőképes, csak ráunt az asszony. Amit vettünk, azon 10 év garancia van a motorra.
Ja, a poszthoz kapcsolódva: az új gépnek látványosan nagyobb a dobja, mint az előzőnek, szóval hihető a 7 kg-os kapacitás.

különvélemény2 2015.08.04. 08:54:08

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Semmivel sem mos jobban a Miele, mint a többi, csak csillivilli, meg "hétzenés".
Aki teheti olyat vesz, mert miért ne, aki meg nem, az mos mással.
Jobban akkor mos egy mosógép, ha több/jobb mosószert raksz bele és/vagy hosszabb programmal és/vagy nagyobb hőfokon.
Nincs semmi szabadalmaztatott trükk, amit a Miele tud és más nem és nem csak parasztvakítás.

különvélemény2 2015.08.04. 08:59:49

@kasu: ", a max. mennyiséghez adjuk az adatokat, a töredéke is elég"
Nem.
A mosószergyártók a minimumhoz adják meg az adatokat, mert úgy több mosást tudnak ráírni a dobozra.
Tehát általában 3,5kg/lágy víz.
Míg a legtöbb helyen 5kg-os mosógép van és kemény víz.
Ezért lehet eladni a kalgont, mert az emberek 3,5kg-ra kalkulálnak, meg közepes vízkeménységre, mert "jó az", a kalgon meg itt annyi, mint ha pótolnád egy k drága cuccal az olcsó mosószert amit nem raktál bele.

Majzi 2015.08.04. 09:01:11

A mosógép tudása kb. egy 30 éves 4 gombos kvarcóra tudása. Kell bele egy jó motor, pár minőségi könnyen cserélhető csapágy, néhány szelep, szivattyú, rozsdamentes dob.
Hazugság, hogy nem lehet 10-20 évig működőt olcsón gyártani. És nem kerülne 10-szeres árba.
Olyan ez, mint az autógyártás, tudnának jót is csinálni, de minek, ha a szart is veszik? Lásd mercédesz autók.
Ja és minek egy ilyen egyszerű szerkezetbe, össze-vissza variálni az alkatrészeket? Minek félévente másik panelt beletenni? Hogy véletlenül se tudja egy ügyesebb ember kicserélni, mert nem kompatibilis.
Szétszedni is szinte lehetetlen, mert egyszerű fémdobozt direkt úgy találni ki, hogy a szerelő is csak flexel bele egy nyílást, minthogy szétbontaná.
Szóval mindent a növekedő profitért a fogyasztók ellen.

mind1 mint a szésőháznak 2015.08.04. 09:02:36

"A középkateg. gépek is megmérik a ruha súlyát és ehhez állítják a vízmennyiséget. "

Ez jó volt ez a beírás, régen röhögtem már ilyen jót.
A legfelső kategóriás gépekben sincs semmilyen mérőcella, max. azt érzékeli, hogy a ruha mennyi vizet szívott magába és ebből következtet jól vagy rosszul valamire, de egyébként nettó parasztvakítás az egész.

gabbacsi · www.ruhatisztito.blog.hu 2015.08.04. 09:03:41

@udvaros: Kitünő felvetés. Köszönöm. Az 10:1-hez dobtérfogat/töltet arányszám a szakmában általánosan elfogadott, mosodai gyakorlatban kikristályosodott, tapasztalaton alapuló érték.

Rövid G. atya 2015.08.04. 09:09:09

@zbzbzb: ha rákeresel az ndk automata mosógép kifejezésre, akkor lehet, hogy az első kép ami frljön, pont azt a típust mutatja. Ugyanis többféle volt belőle. Ezeknek a programtárcsája vagy mije volt hajlamos 5-6 évente bedögleni. Lehet, hogy szerencsénk volt vele.
(Nyomorult google-t úgy elcseszték, hogy nem tudok képet linkelni, az eredeti oldal meg már megszűnt)

Rövid G. atya 2015.08.04. 09:12:03

@igazi hős: ezen én is elgondolgodtam... azt úgy közelítőleg tudom, hogy a miénk mekkora és bizony láttam olyat, ami közel a duplája.

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.08.04. 09:14:45

@gabbacsi: Azért ajánlottam a cikkben megjelölttől eltérő értéket, mert a 10 gyanúsan kerek érték. Talán csak az szólhat mellette, hogy 10 ujjunk van a kezünkön - valószínűleg ezért használjuk a 10-es számrendszert is. Ne haragudj, de hasra csapottan megállapítottnak tűnik nekem ez az "általánosan elfogadott, mosodai gyakorlatban kikristályosodott, tapasztalaton alapuló érték". Ennél pontosabb a 6.8, mert azt a ruhatöltet súlyának ajánlott maximumából számoltam, amiért a gyártó - gondolom - kezeskedik.

különvélemény2 2015.08.04. 09:15:07

@gabbacsi:
A ruha összetételét térfogat, vagy tömeg százalékban adják meg?
Mert lehet ott is az eltérés, hogy a legtöbb ruhába manapság kevernek műszálat is, ami térfogatarányosan sokkal nehezebb.

igazi hős 2015.08.04. 09:17:25

@Kéne egy nick...: "azt a dobot meg kell tölteni vízzel" Nem kell. Nézd meg élőben, hogy indul egy modern gép: először megmozgatja egy kicsit a ruhát, aztán ha érzi (nyilván a súlyából), hogy alig van benne, akkor kevés vizet enged hozzá.

igazi hős 2015.08.04. 09:21:38

@Acmee: Már csak az a kérdés, hogy miért ad el valaki töredékáron egy ilyen jó gépet. Biztos a hülyék adják el a használt Miele gépüket az okosoknak...

különvélemény2 2015.08.04. 09:22:35

Egyébként én ettől a mossunk 1 liter vízben baromságtól is hülyét kapok.
Ha több a víz, kevésbé lesz telített a kosztól, így jobban mos.
Miért nem lehet a vízmennyiséget is szennyezettséghez állítani?

igazi hős 2015.08.04. 09:27:32

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Tehát 3 szart vehetsz érte." Nem. 2-3 átlagos gép vehető egy Miele áráért, amik a szartól nagyon messze vannak. Egy koreai cég simán többet költ fejlesztésre mint a Miele, mert sokkal kisebb haszna van egy gépen, de sokkal többet ad el és van konkurenciája, ami a Miele-nek nincs, mert ő egy legenda.

LoveKills 2015.08.04. 09:29:17

@zbzbzb: az lehet, de kaptatok volna mellé ingyen pofont is!

LoveKills 2015.08.04. 09:30:35

@zbzbzb: nem, mi nem ugyanarról beszélünk. Te szemlátomást egy okulni képtelen konzumidióta vagy, én nem. Már onnan is látszik a fogyatékos értelmed, hogy ezt a szembetűnő különbséget sem veszed észre.

igazi hős 2015.08.04. 09:36:32

@mind1 mint a szésőháznak: "max. azt érzékeli, hogy a ruha mennyi vizet szívott magába" Ennek fuss neki még egyszer: a mi gépünk először megmozgatja a ruhát és utána feltölti a doboz valameddig, ha kevés a ruha, akkor kevesebb vizet nyom be, ha sok, akkor többet. Tehát biztosan nem a ruha vízfelvételét méri. Eleve minek mérné azt: amit te írsz, ahhoz is a töltet súlyát kéne mérni, nem? Akkor már egyszerűbbnek tűnik szárazon megmérni, ehhez nem kell 100 forintnál több elektronika. (Direkt meghajtás áramfelvételét és a szöggyorsulást kell megmérni, a kettőből egy táblázat kiadja a töltet súlyát. Ha kekeckedni akarok, akkor persze nem a súlyt, hanem perdületváltozást mérhetünk, amiben benne van az anyag eloszlása is, de nem hiszem, hogy ez lényeges szempont lenne, amíg mindig ruha van a gépben.)

2015.08.04. 09:42:59

@igazi hős: Konkrétan a javíthatatlan szarra gondoltam, de úgy látszik, a megfogalmazás nem volt elég pontos neked. Bocs.
Igen, nekem a Whirlpool 6 sense is szar kategória volt, amikor 3 évesen tönkre ment, és a javítása 50 ezer lett volna.... mert ugye az elektronika drááááága. Igaz, semmire sem használtuk a java programot....mert kitapasztalod, melyik a számodra megfelelő, aztán azt használod.

joska61 2015.08.04. 09:43:12

Ez történik, ha egy ostobaságot alapértelmezésnek veszünk, és annak mentén kezdünk el hozzáértés nélkül okoskodni.

Kéne egy nick... (törölt) 2015.08.04. 09:46:51

@különvélemény2: a megoldás az lenne, ha a mosásnál nem egyszerre tolná be a gép az X litert, hanem mondjuk kevesebbet és azt szakaszosan. Hogy akkor szívja ki a vizet, amikor már telített kosszal.
Így kevesebb víz fogyna, tisztábbak lennének a ruhák, csak több szakaszos lenne a mosás.

2015.08.04. 09:54:44

@különvélemény2: Hát, nem. Talán érdemes lenne elolvasni a Which? cikkét a témában. Ők ugyanolyan feltételek mellett vizsgálták a mosógépeket, többek között a mosás minősége szerint is. Egy apró eltérés is okozhat különböző végeredményt. Például gyűri a ruhát a centrifugáláskor, vagy nem sulykolja megfelelően.
Egyébként a Which? teszt alapján a Samsung és a Zanussi egyes modelljei megverték a Mielét, igaz, hasonló árkategóriában voltak. De most a tartósságról beszéltünk...aminek része a javíthatóság is.

2015.08.04. 10:04:31

@különvélemény2: he entire drum would need to be replaced, costing more than £200, plus labour. I was his second customer that day, the first customer had an identical problem.

Why design washing machines like this?
Sealed drums are widespread. Almost every manufacturer we investigated make washing machines with sealed drums.

When we questioned manufacturers as to why they make washing machines with sealed drums, most claimed that machines with sealed drums are more reliable.

Miele is the only brand that we investigated that we found not to have any machines with sealed drums across its entire range. Not sealing their drums away from repairers does not seem to have had an affect on the brand's well known level of reliability

2015.08.04. 10:08:54

@igazi hős: (Direkt meghajtás áramfelvételét és a szöggyorsulást kell megmérni, a kettőből egy táblázat kiadja a töltet súlyát

Tehát a tornacipőt dupla vízben, míg az asszony selyem hálóingét szárazon mossa?

Tóninéni 2015.08.04. 10:10:34

Pár éve volt az indexen egy mosógép teszt, köztük volt a Miele, meg még 2 kommersz. Gyakorlatilag semmilyen különbség nem volt közöttük, ami az energia-víz felhasználást illeti és mindegyik egyforma minőségben mosott. Amit nem tudtak tesztelni, az a tartósság volt, bár ha jól emlékszem, a Mieleben is voltak műanyag alkatrészek ott, hol senki sem számított rá. Ezért mertem fentebb az ár-érték arányra hivatkozni. Tény, a presztízst nem vettem figyelembe. Egy dolgot azért nem lenne szabad elfelejteni! A Miele német gép, a német pénztárcához szabva, akik a világ egyik leggazdagabb népe. Náluk az 1000 eurós alap Miele azt jelenti, mint nálunk a 90 ezres. Csak mi mindig szeretnénk villantani...

MrIce 2015.08.04. 10:17:32

És a víz, amit meg felvesznek a ruhák mosás közben, az ugye nem rendelkezik súllyal.
Okoska.

különvélemény2 2015.08.04. 10:18:13

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Tök jó, a Miele nem zárt dobbal árulja, de gondolom náluk az alkatrész annyi, mint ha a zárton a teljes dobozt cserélném.

homar.blog.hu/2011/06/16/a_szerviz_szerint_szetolvadt_a_600_ezres_miele_suto

Kelly és a szexi dög 2015.08.04. 10:32:11

A tervezett avultatást kellene betiltani, akkor az összes háztartási gép sokkal tartósabb lenne!

különvélemény2 2015.08.04. 10:34:49

@Kelly és a szexi dög:
Ez ellenkezik a "fogyasztói társadalom" szlogenű ultraliberális szekta érdekeivel, tehát ilyen soha sem lesz.

reqcka 2015.08.04. 11:03:00

Még a 6-7 év jó is lenne.. A mostani gépemnek 10 év garanciás a motorja. Ja, a motorja, de a programpanelt már másodikat tesznek bele 6 év alatt. A motorja biztos kibírna 15 évet, de a műanyag alkatrészek, a fürdőszobában meleg gőznek kitett elektronika meg a rozsdásodó(!) külső köpeny az nem..

Hokunda 2015.08.04. 11:08:15

Nekem azért kellett kidobni a mosógépet és venni egy újat, mert amit vettem nem néztem meg elég alaposan, picit alig észrevehetően sorjásra gyártották benne a dobot, ezért 10 mosás után minden ruhát tönkretett. Mire rájöttem elég sokba került már a csere.

karit 2015.08.04. 11:09:18

A Forma 1-re aztán igazán nem süthető rá az avultatás és a gagyi alkatrészek, mégis előfordul műszaki hiba (extrém terhelés, de a hiba % akkor is ott van). A mosógépgyártóknak se érdeke, hogy gyakran tönkre menjen a termékük, mert a mai világban hamar híre megy mindennek, ők pedig jövőre is el akarnak adni... Egy Miele még inkább a SAJÁT JÓ HÍRÉBŐL él, és jóval kevesebb a sznob vásárló, mint a "tartósat drágán" vevő réteg.

Ugyanakkor, ha ők vagy bárki 100 évre túlméretezett gépeket árulna, akkor százévente venne mindenki mosógépet, ők pedig tönkre mennének, és senki nem tervezne újat, korszerűbbet. Vagyis hosszú távon a fogyasztók szívnák meg. Lehet utálni a közgazdaságot és a marketinget (hiszen minden gyártó a haszonért, a vásárlóiból él), de ez akkor sem parazita, hanem szimbióta rendszer.

kasu 2015.08.04. 11:17:11

@Kerek négyszög: Nem kell bemagyarázni és az érték-arány is csalóka. A prémium minőség drága. Ilyen alapon nem vennénk húszezer és fölötte inget, nadrágot se... A Miele egy pazar minőség IS. Ráadásul lehet kitart x db gagyi idejében. Mert úgy is fel lehet tenni, nem 6 másikat kapunk abból az árból, hanem amíg 6-ot cserélünk, ez még mindig jól működik.

kasu 2015.08.04. 11:18:59

@különvélemény2: Esetleg így van, ahogy írod, de én azt látom, jó nagy kupak és öntik mosószert, nem méricskélik. Nyilván van ez is meg az is. A fene se a mosásszámot számolja...

különvélemény2 2015.08.04. 11:39:13

@karit:
Igen, van egy ilyen káros közgazdasági szemlélet. Csakhogy az egész csak egy nagy kamu.
Akkor kell új terméket kiadni, amikor az tényleg jobb, és kifizettetni a fejlesztés költségét.
Ehelyett az van, hogy legtöbbször csak a marketingbullshit az összes fejlesztés, de mivel be lett kalkulálva a 6 éves ciklus, így le kell gyártani valami "újat", hogy a "mi" termékünket vegye az ügyfél.
Az egész egy öngerjesztő és pazarló rendszer.

A vásárló meg azt hisz, hogy valami sokkal jobbja van, mint 20 éve, pedig ma szarabbul mos egy mosógép, mint 20 éve, a vízspórolásos AAA marketingbullshit miatt.

Ahol a terhelés nem olyan kiszámítható, mint egy mosógépnél, így nem tudnak rendesen avultatni, ott bajban vannak a gyártók, mivel sokkal tovább tart a termék, mire tényleg találnának valami valóban újat, és közben a gyors rotálásra beállított rendszer felemészti a nyereséget.

Lásd PC, ami áll, mivel egy 3 generációval előbbi proci is simán jó hétköznapi használatra.
Vagy ott az LCD tévé, ami jól bírja, és nem akarják lecserélni az emberek, pedig van 3D, meg 4K, meg 8K, meg hajlított, csak a kutyának sem kell. A Smart meg pótolható egy olcsó stickel.

Karipapa01 2015.08.04. 11:48:39

Azért azt megkérdezném, hogy kik azok a kommentelők, akik itt most 486.-os számítógépet használnak, ami egyébként kiválóan működik? Vagy Zsigulival járnak, ami még mindig tökéletes? A nagynénémnek aki 84 éves Szaratov hűtőszekrénye van, amit esze ágában sincs kidobni, mert neki tökéletesen megfelel. Közülünk ki használ? Ki nem cserélte még le az egyébként jól működő elektroncsöves televízióját? Vagy a Nokia 3210.-es mobilját? Egy-két csökönyös idősebb ember kivételével szinte mindenki úgyis folyamatosan korszerűsíti a környezetét, akkor minek kellene örökéletű alkatrészekből gyártani a háztartási eszközeinket?

Rövid G. atya 2015.08.04. 11:58:20

@Karipapa01: A tévém ugyan már nem csöves a képernyőt leszámítva, de elmúlt15 éves és csak egyszer kellett hozzá szerelőt hívni. Ha legközelebb kell, akkor lemondok a tévéről. Tizenkét éves, tavaly még működő számítógépem is van. (Idén még nem néztem rá, de gyanítom, elindulna)

különvélemény2 2015.08.04. 11:59:45

@Karipapa01:
Csodás demagóg írás, bár 286-ossal, Trabanttal és Ericsson GH 218-cal hatásosabb lenne...

Karipapa01 2015.08.04. 12:05:07

@Rövid G. atya: Ezek szerint van, működik is, de nem azt használod, hanem egy jóval korszerűbbet. És igazad is van! Ma már csak a gyűjtőknek számít, hogy egy régebbi (old timer) eszköz milyen állapotban van. Az emberek nagy része ha korszerűsít egyszerűen kidobja ha működőképe, ha nem.

Karipapa01 2015.08.04. 12:10:06

@különvélemény2: Mi volt ebben a demagóg? Hogy nem értek egyet az összeesküvés-elmélettel? Vagy az, hogy úgyis kidobod a régi eszközeidet ha jó, ha nem, ha korszerűbbet akarsz? Akkor ezek szerint az egész emberiség demagóg :) Az fel sem merül bennem, hogy csak kötözködni akarsz! :)

különvélemény2 2015.08.04. 12:30:37

@Karipapa01:
Demagóg azért, mert:
486-ost ma nem tudsz futtatni inkompatibilitás miatt.
3210-be nem hiszem, hogy belemegy a mai modern SIM, (6230i-m van, az be is van kapcsolva most is 2. telefonnak)
A Zsiguli csak kegyelemből meg át a műszaki vizsgán, nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak
stb...

Természetes, hogy lecseréli valaki az eszközét, ha az TÉNYLEG jobb, mint az előző és ezt ki is használja.
Ezt írtam előtted egy hozzászólásban, példálózva pont procival, de nem demagóg módon 486-ossal, hanem egy pár generációval ezelőttivel.
Viszont rengeteg dolog, ami beszarik az avultatás, vagy az eleve silány minőség miatt, semmivel sem rosszabb, mint a mai megfelelői.
Az avultatást egyébként nem tudod cáfolni, mert tökéletesen bizonyítják a pofátlanul túlárazott alkatrészek.

fullerg 2015.08.04. 12:40:19

Nem tudom, az megvan a fejekben, hogy 20-25 évvel ezelőtt mennyibe került egy mosógép egy átlagbérhez képest és mennyi most?
Messze nem ugyanazok az arányok, mint akkoriban. Akkor miért várunk ugyanolyan tartósságot egy terméktől.
A technológiák változnak, de alapvetően az arányok nemigen szoktak eltolódni.
Csak nekem egyértelmű, ha valami arányaiban jóval "olcsóbb lett", akkor valamiből faragni kellett, pláne, ha még eközben fejlesztettek is rajta. Ezt gyakran az anyagminőség sínyli meg.
Ez a globális fogyasztói társadalom hozadéka.

v2peti 2015.08.04. 12:43:44

@Karipapa01: A helyzet az, hogy minden terméknek kétféle avulása van. Erkölcsi és mzűszaki. Egy grillsütőnél az erkölcsi az közelít a nullához, míg a féléves okostelefonomat már most elavultnak érzem, mert a memória nem bővíthető, és mindig rinyál, hogy tele van. :( A bővítőkártya is csak részmegoldás.
A lassan avuló cuccokból még a 30 éves is jó lehet, míg a gyors avulásuak a gagyi minőség ellenére is erkölcsileg előbb avulnak, mint műszakilag.

különvélemény2 2015.08.04. 12:51:43

@fullerg:
Igen, a világpiac a magyar átlagbérhez igazodik, ez közismert.
Az USA átlagfizetés egy kicsit kevesebb, mint 25 éve (mai dolláron), nyilván ők is egyetértenek veled.

Andie 2015.08.04. 12:52:50

Egy gyerekkori barátom mesélte pár éve, hogy kint dolgozott németben egy autógyárban mérnökként. Elég közel volt a gyártósorhoz, meg a PR-hoz, úgyhogy belelátott a dolgokba. És bizony úgy működik, ahogy fentebb sokan írták: az újonan megtervezett és beépítésre szánt (főleg kopó) alkatrészeket olyan avultató-teszteknek vetik alá, amik szimulálják a több hónapos/éves használatot. (mint pl az IKEÁnál lehet látni a folyamatosan fotelt nyomkodó, fiókot húzogató robotot). Ez alapján leszűrik a következtetést: túl gyönge / túl tartós az alkatrész. Ennek mértékében gyöngítik/erősítik az anyagot. Átfuttatják ezt párszor, és szépen kijön, hogy a gömbcsuklók, féltengelyek, öntvények, stb kitartsanak az előírt 3/5/10 évig, aztán puff, egyik napról a másikra tönkremenjenek.
Ezt nyilvánvalóan nem csak autóknál, hanem ugyancsak kopó, forgó, stb alkatrészeket használó háztartási gépeknél is lehet alkalmazni. Olyannyira, hogy nekem már több eszközöm volt, ami a gari lejárta után 1-2 hónappal varázsütés-szerűen tönkrement, persze javíthatatlanul / horror áron javítható módon.
Az elektronikai alkatrészeknél azért ez kicsit nehezebb ügy, mert ott az "átlagos használaton" túl ezernyi befolyásoló tényező van (áramingadozás, hőmérséklet, minimális anyagminőségi eltérés, stb), de azért azt is elég jól be lehet lőni (olcsó kondik, kiolvadó alkatrészek, stb).

Én utóbb arra jöttem rá, hogy olyat érdemes főleg választani, amire a _gyártó_ (!) vállal extra pénz ellenében extra garanciát. Pl Samsung tv, aminél 5 évre ki tudod terjeszteni a garit. Ez valamelyest tehát garantálja, hogy 5 évig nem lesz vele gond (extra pénz ellenére sem), hisz hülye volna a cég olyat vállalni tömegesen, ami aztán neki sok pénzbe kerül. Láss csodát, az első generációs Samsung LCD-m (46'' d6100) már 4. éve tökéletesen működik, napi átlag 5-6 üzemóra mellett. Gondolom még 1 évig menni is fog, aztán kaputt. (gyors el kéne adni :D )

mind1 mint a szésőháznak 2015.08.04. 13:04:17

@igazi hős:
Mutass egyetlen olyan robbantott ábrát amelyiken bármilyen méregdrága gépben szerepel valódi súlymérésre alkalmas mérőcella. Nincs ilyen. Arra valóban tud bizonyos szintig következtetni a száraz dob mozgatásából, hogy totál tele van-e vagy nincs, de az általad fetisizált "súlymérés" valójában a vízszint csökkenés mértéke alapján történik meg, ergo parasztvakítás. Mellesleg a valódi súlyméréssel se menne sokra, nagyon különböző sajátosságú ruhák léteznek. Marketing bullshit az egész.
Nekünk az első mosógépünk egy VA-561 volt (keletnémet). 16 éves korában cseréltem benne először csapágyat, akkor is az egyébként svéd gyártmányú V-Ringek elöregedése miatt. Mondjuk ezután már csak 4 évet működött, mert 20 évesen sorozatos meghibásodások kezdődtek amit hamar meguntam. Lecseréltem egy felültöltős viccpúúlra, ez most 6 éves és már cseréltem benne dobcsapágyat pedig ennek a terhelése ma már sokkal kisebb, mint anno a keletnémet gépé. Tervezett avultatás persze nem létezik, csak amíg a keletnémet gépben asszem 6108-as csapágyak (4db) voltak addig a viccpúlban 6203-as (2 db), aminek a terhelhetősége kábé egy nagyságrenddel kisebb. Ráadásul nem akartam +3000 Ft-ot adni egy darab műanyagért ezért esztergályoshoz is kellett vele menni. Gondolom a következő a vezérlőelektronika kimúlása lesz és akkor küldhetem butapöstre az elektronikát javtásra vagy dobhatom ki az egész gépet a francba. Ja, és a motorban a szénkefék is minden nap esélyes már.
Éljen a fogyasztói társadalom.

Karipapa01 2015.08.04. 13:07:54

@különvélemény2: Azt azért írtam, mert előzőleg ndk mosógépekről is tárgyaltunk, tehát korban közelítő legyen. Hogy a régi gépek, amik nem voltak avultatásra tervezve mennyire voltak időállók, az jó kérdés. Jó pár százezerből mára üzemképes maradt még pár tíz darab amire büszke a tulajdonosa, az semmit nem jelent. Ha megnézel pl. egy csapágykatalógust ott is megtalálod, hogy a termék milyen körülmények között mekkora élettartamot bír. Ez nem azt jelenti, hogy direkt erre van tervezve, ezt a tömeggyártásban elkerülhetetlen tűrések határozzák meg. Szélső esetben lehet az élettartam ennek többszöröse, de lehet akár pár órás is. És ez más termékeknél is így van. Nem beszélve arról, hogy az árverseny miatt nem mindegy, hogy olcsó általános, vagy méregdrága preciziós alkatrészeket építenek be figyelembe véve a várható elavulást. Ez pedig ma már a technika fejlődésének a következménye.

hidroponi 2015.08.04. 13:12:07

a mi hajdu energomatunk jovore lesz 30 eves..lassan keziccsokolommal koszonok neki..es meg nem latta szerelo.

különvélemény2 2015.08.04. 13:21:51

@Karipapa01:
Méregdrága alkatrész ma már csak speciális esetekben fordul elő, ha valamihez komoly kutatás/fejlesztés kell és/vagy drága nyersanyagot kell használni. Egy mosógépben ilyen nincs.
Kínában bármit legyártanak neked közel nyersanyagárban. Kicsit drágábban, már nyugati minőséget is kapsz, de az általában nem divat az avultatás miatt.

HgGina 2015.08.04. 13:31:59

@LoveKills: pedig nagyon úgy hangzik, mint egy reklámember. A Miele, Siemens, Bosch, Schneider és egy halom más német "gyártó" gépeit ugyanaz a valódi gyár készíti. A mi Candy-gépünk közel 20 éves. A gyár a mai napig készíti, és 20 év alatt soha semmilyen baja nem volt. Úgyhogy nyugodtan dobd ki a Miele-det! És ez a gép hetente minimum 8-10 adagot mos. Nagy a család.

LoveKills 2015.08.04. 13:37:50

@HgGina: ha szerinted reklámember vagyok, az a te bajod és rólad szól. Gratula hozzá.
A Candy a legalja szint, a te eseted kivételes lehet, annál tényleg nincs lejjebb. Nekem nem Mielém van amúgy, de a következő gépem az lesz, ha a mostani elromlik.
Mert megtehetem, megérdemlem.

pityókaborsommelier 2015.08.04. 13:51:22

@LoveKills: Ezek szerint az én 10 éves Siemensem hamisítvány :)

pityókaborsommelier 2015.08.04. 13:52:54

@Tóninéni: Csak ne kelljen kézben felvinni az emeletre :)

balage28 2015.08.04. 13:54:28

@Kelly és a szexi dög: tévedés. A gravitációt. Nagyon sok problémamegoldódna, például a mosógép tengelycsapágyai sem kapnának akkora terhetést.

pityókaborsommelier 2015.08.04. 13:54:38

@zbzbzb: Igazad van. Leginkább egy-egy (tervezési) hibás modell borzolja az idekeket. Ot is legtöbbször egy-egy elcseszett alkatrész, a ludas.

LoveKills 2015.08.04. 13:57:55

@pityókabor sommelier: remélem, legalább te érted, mire válaszoltál és miért.

pityókaborsommelier 2015.08.04. 14:01:03

@Bikli néni: "de régen azért még tudtak rendeset gyártani." Jaja ld. Trabant, Lada, Dacia, Zaporozsez :)

pityókaborsommelier 2015.08.04. 14:01:45

@LoveKills: kattints a nickedre a beírásomnál és odavisz, amire válaszoltam.

Rövid G. atya 2015.08.04. 14:03:00

@Karipapa01: nem. A számítógépet tartalékként őrzöm, de a tévé folyamatos használatban van. És a korábban említett mosógép is használatban volt, míg anyám élt.

LoveKills 2015.08.04. 14:06:53

@pityókabor sommelier: megtörtént, de továbbra sem értem, hogy ki állította, hogy a Siemens géped nem eredeti. A mosógépeket nem hamisítják. Álítottam az ellenkezőjét?!

Ibn al-Haiszam 2015.08.04. 14:25:56

@mind1 mint a szésőháznak: de, megméri. V-Zug mosógép, folyamatosan kijelzi, hogy mennyi ruhát tettél már bele.

Macskond 2015.08.04. 14:26:14

A 35 éves Energomat mosógépemet a múlt hónapban sikerült végérvényesen tönkretenni, mert kitömtem egy akkora pléddel amit igy utólag tekintve nem kellett volna.
Tehát a max kapacitásnak azért akad egy ilyen jelentősége is.
Ugyanakkor ebben a gépben egyszer volt ékszij csere, és 2 alkalommal letörtük a nyitó fület. Filléresen javítható volt mindkettő.
Öcsém vett pár éve whirlpoolt és 3 év után rozsdás a fedele a zsanérnál.
Szerencsételenek biztos nem számoltak vele hogy víz érheti a mosógépet.
Energomat tetejéről már lekopott a festék, de alatta fényes rozsdamentes fém van!

KissGecihuszár 2015.08.04. 14:44:50

Tavaly vettem használtan egy AEG Lavamat 62800-at, mely egész konkrétan csapágyas volt, azaz még kézzel sem lehetett elfordítani az üstöt. Szétkaptam totál a gépet és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a 7-8 éves és újkorában nem a gagyi kategóriába árazott cucc szar, noname Lengyel csapágyakkal volt szerelve, melyeket természetesen SKF-re cseréltem ki és a csapágyházat, illetve mind2 csapágyat jól telenyomtam minőségi Shell zsírral, majd kellő mennyiségű szigetelőpaszta segítségével helyeztem őket be a műanyag üst csapágyházába. Azóta kifogástalanul mos a masina, igaz pár hónapja újra kellett programozni az elektronikáját, ami nem volt nagy trúváj, mert ki kellett kötni/szedni és elvinni az Erzsi királyné útjára, ahol az Elektrolux/AEG szervizben kb. 1 perc alatt megvolt a művelet. Most van egy felsőközép kategóriás gépem, melyre a vételárával, csapágycserével, tokkal-vonóval költöttem 42 rugót és passz. Persze, a töltésre mindig odafigyelek, tehát nem tömöm tele, főként a víztől 3x tömegűre nehezedő törülközőkkel és persze vizesen rakok bele mindig minden nagyobb ruhát, törülközőt. Lehet sokáig használni egy mai gépet is, csak oda kell rá figyelni, kábé úgy, mint egy mai kocsira, AUTÓRA, melyet dettó illik az ú.n. jógazda gondosságával használni, tehát nem a végletekig várni az olajcserével, autópálya, vagy egyéb hosszú távú haladást követően legább 2 percig alapjáraton járatni a motort, stb.

pityókaborsommelier 2015.08.04. 15:01:38

@LoveKills: Én arra gondoltam, hogy ha a mosógépgyártók úgymond 6-7 éves avulásra lövk be a gépeiket, akkor az én 10 évesemmel valami baj van, talán hamis. Annyi mindent hamisítank manapság, miért pont ezt ne tennék?

31/48 2015.08.04. 15:19:57

@KissGecihuszár: ennyi. A hétköznapok hőse, modern civilizációnk támasza a gondos ember.

fullerg 2015.08.04. 15:37:44

@különvélemény2: Senki nem mondta, hogy ahhoz igazodik...
De ha 25 éve 2-3 havi fizetésbe került egy mosógép, most meg egy hasonló kategóriájú félhavi fizetésbe kerül, akkor talán valamitől olcsóbb lett, nem? Nem a reálbérek nőttek ennyire, azt te is sejted.
Ez pedig nem ugyanazért van mint a szórakoztató elektronikai cikkeknél.
Na de mindegy is, ha ennyit fogtál fel abból amit leírtam, akkor kár is tovább mondanom.

gabbacsi · www.ruhatisztito.blog.hu 2015.08.04. 16:02:24

@különvélemény2: "A ruha összetételét térfogat, vagy tömeg százalékban adják meg?" Ezt a kérdést nem értem.

gabbacsi · www.ruhatisztito.blog.hu 2015.08.04. 16:05:21

@fullerg: +1. Itt megcsillan értelem a gondolkodásban.

különvélemény2 2015.08.04. 17:43:06

@gabbacsi:
Rá van írva, hogy 80% pamut, 20% elastan mondjuk.
Ez milyen %?

különvélemény2 2015.08.04. 17:51:52

@fullerg:
Amcsi mértékkel nézve csak kb. felére, harmadára esett egy mosógép ára, ami attól lett olcsóbb, hogy fejlődött a gyártástechnológia, bejött a keleti konkurencia, meg Kínában gyártanak mindent.

Egy 80 ezres mosógép, ha tartósat terveznének, kb. 90-100 ezerbe kerülne, nem 6x annyiba, amit sugallani szeretnél.

gabbacsi · www.ruhatisztito.blog.hu 2015.08.04. 18:54:14

@különvélemény2: Ezen még nem gondolkodtam. Mi a jelentősége?

Lady.Bird 2015.08.04. 18:56:59

Nekem akkor merül fel, hogy olyan gépet vegyek, aminek nagyobb a max. töltése, amikor ágy/kanapé-huzatokat kell mosnom - van olyan kanapé-huzat, amit minden mosás előtt szétbontok, aztán összevarrom (nem is mosom túl gyakran) - ilyenkor azért jól jönne egy 7-8 kg-os gép - de ha nem is tudja ezt a masina, akkor nézhetném...

fullerg 2015.08.04. 20:51:45

@különvélemény2: Nem akarok sugallni semmit.
Ha azt akarnám akkor mondanám, és nem állnék neki körbeírni.
Valószínűleg a kereskedelmi ár felépítését is ismered, így tisztában vagy vele hogy a temelői (gyártói) átadási ár + nagyker árrés (4-6%) + kisker árrés (10-20%) nem multinál! mert ott 30-40% is lehet +27% ÁFA épül fel.
Ez alapján egy boltban 80000Ft-ért kapható mosógép átadási ára a gyártótól a kereskedelembe kb. 50000Ft+ÁFA. Ebben pedig már benne van a nagykerbe szállítás ára is. Ezt a logikát követve a gyártónak bruttó 10-20ezer forint kisker árból 6-12ezer forint jutna, hogy ugyanolyan haszon mellett tartósabb alkatrészeket építsen bele a gépekbe. Egyszerűen nem éri meg a gyártónak hogy ebben az árkategóriában jobbat, tartósabbat gyártson.
Másfelől nem igazán értem, hogy mikor egy átlagos 4 fős háztartásban 4 db mobiltelefon van, fogyasztó 1,5-2 évente 40-60 ezer Ft-ot költ telefonra, azaz egy mosógép 5-6 éves élettartama alatt 5db új gép árát költi el telefonra, akkor miért ez a kesergés, hogy nem elég tartósak a fent említett gépek...

joska61 2015.08.05. 08:41:38

@Tóninéni: Találkoztam egyszer egy 36 éves Miele mosógéppel, aminek a gyári plombáját a szemem előtt vágták le. Volt benne egy gumicső, ami elpállott. Azt pótolták, és tudtommal a masina a mai napig megy. Ja, és ez úgy 95 tájékán volt.

Karipapa01 2015.08.05. 20:48:55

@különvélemény2: Marhaság! Milyen "speciális"?? Dolgoztál te már ipari üzemben, ahol MEO-sok válogatnak, vagy csak most mondál valamit? Hagyjuk a francba...